Friday, July 9, 2010

huha..

Sudah masuk bulan kedua sejak aku ditabalkan sebagai USAHAWAN ANGGUR paling berjaya di abad ini.. [Eh.. Dah xnak serama skema lg ke? Bahasa aku2 dh].. Walaubagaimanapun, aku masih juga menggiatkan diri untuk mencari profesion yang laen.. Ylh, takkan sampai tua masih juga nak jadi USAHAWAN ANGGUR.. Eii. Tak patut betul. So, baru tadi, aku pergi satu open interview dekat Samajaya Industrial Zone, dgn harapan dpt la keje. Post yang aku minta, pembantu juruteknik. Kiranya buat kerja2 maintenance la.. Ok la kan? Not bad..

Dalam masa yang sama, aku try isi e-recruitment, jobstock, jobstreet, JTK, macam2 lagi la.. Anta resume sana sini, tapi belum ada rezeki. Aritu, kawan aku offer keje untuk aku. Keje sbg cashier kat Petronas. Aku tolak, bukan sebab gaji kecik ke hapa, tapi sebab aku takde tempat tinggal. Aku dapat offer jd cashier kat Usu Cafe di Samarahan, aku lom bagi jawapan lagi. InsyaAllah, kalau takde aral melintang, akan aku tolong nenek aku yang berharap pada aku. Maklumlah, harapan keluarga. Blink! Blink!!

Satu lagi impian yang belum tercapai lagi.. Aku nak buka gerai burger. Syok kalau ada satu gerai burger. Dah maju gerai aku nanti, dapat la buka fast food restoren. Wah.. Maybe someday.. Ermm.. Esok2 aku sambung lagi.. Daa..

No comments:

Post a Comment