Tuesday, June 22, 2010

Derita Bahagia


Hari-hariku jadi celaru dan tak tentu
Berulang fikir dia satu-satunya
Tidak tahan rasa hati teringatkannya
Akan kupeluk dan cium hangat tubuhnya
Bila saja saat ku jumpa dia

Tidak dapat tidak rasa ini terpamer
Rasa bahagia bila bersamanya buatku tersenyum
Sentuhan jarinya menggegar seluruh sanubariku
Namun dalam rasa bahagia aku merasa derita
Apabila sedar cinta ini cinta terlarang

Kesedaran ini membuat aku menangis
Tak berdaya menerima dugaan maha hebat
Dia mengujiku dengan cinta tiada ertinya
Aku menjerit dan aku menangis sekuat hatiku

Saatku bersedih dia pergi entah ke mana
Hanya nota kecil sebagai pengganti diri
Aku kecewa seluruh jiwa dan raga
Namun apabila kubaca nota kecil itu
Terhambur tangisan tidak tertahan lagi
Bila tahu rupanya dia lebih lagi menderita
Mencintaiku..

No comments:

Post a Comment